۱۳۸۸ خرداد ۲۴, یکشنبه

فعاليت شبكه العربيه در ايران متوقف شد


به گفته مسئولان شبكه العربيه مقام هاي ايراني اين شبكه عربي را موظف ساخته اند كه به خاطر نحوه پوشش تحولات دو روز منتهي به اعلام نتايج انتخابات، به مدت يك هفته فعاليت خود در ايران را متوقف كند.
بر اساس بيانيه رسمي منتشر شده در سايت اين شبكه مقام هاي ايراني دليلي براي تصميم خود ارائه نكرده اند و بر اساس اين بيانيه به اين ترتيب "عملا در ميانه شورش ها و اعتراض ها از سوي اصلاح طلبان ... مانع خبر رساني [شبكه العربيه] از اين كشور شده اند."
خبر توقف فعاليت العربيه در ايران ابتدا بطور زنده توسط ديا الناصري گزارشگر اين شبكه در ايران اعلام شد كه گفت وزارت ارشاد ايران از او خواسته يك گزارش خود را تغيير دهد و سپس از تصميم تعليق فعاليت هاي اين رسانه در ايران به مدت يك هفته خبر داد.
خبرنگار اين شبكه در چهار ماه اخير در تهران بوده است اما بنا به اعلام نبيل الخطيب، سردبير اجرايي اين شبكه دستور توقف فعاليت "بطور شفاهي" به اين شبكه اعلام شده است.
اين شبكه اعلام كرده پيش از قطعي شدن تصميم دولت ايران "ساعت ها مذاكرات بين وزارت ارشاد و العربيه" در جريان داشت.
العربيه در بيانيه خود مدعي شده مقام هاي ايراني با بروز خشونت ها در جريان اعتراض به نتايج شمارش آراء، به برخي از خبرنگاران خارجي دستور دادند كه فورا ايران را ترك كنند.
اين شبكه كه با حمايت مالي عربستان سعودي فعاليت مي كند پيشتر هم با مقام هاي ايراني دچار مشكل شده بود و در ماه سپتامبر سال گذشته، مسئولان ايراني حاضر به تمديد مجوز فعاليت هاي خبري حسن فحص، رئيس دفتر العربيه در تهران نشده بودند و او اكنون از دوبي به فعاليت خود ادامه مي دهد.

هیچ نظری موجود نیست:


free games